Для родин

Для родин

Батькам українських дітей ми даруємо два Мальописи та детальні рекомендації, про що розмовляти з дитиною під час малювання й дослідження питань з розмальовок. Ми будемо щасливі, коли завдяки Мальописам у вас невимушено почнеться діалог з дитиною про її свободу, мрії, щастя, пам’ять, а вона відчує в собі силу мистецтва і своєї творчості.

Як підготуватися?

Як підготуватися?

Перегляньте відео від мисткині Марії Прошковської, креативної директорки Freedom Diaries, яка зібрала всі частинки нашого проєкту в цілісну картину і подарувала їй гармонію.

Марія – українська мисткиня, працює на перетині перформансу, інсталяції та феміністичної критики. У своїй практиці досліджує пам’ять, травму, тілесність і гендерно зумовлені соціяльні процеси.

Роботи мисткині зберігаються у Central Saint Martins Museum & Study Collection, MAMbo, Shcherbenko Art Center та в приватних колекціях.

Вона проведе вас своїм голосом усіма матеріалами проєкту та підкаже, з чого можна почати з дітьми.

Воркшоп з Мальописами

з мисткинею Марією Прошковською у Лондоні.
Воркшопи в Saint Mary’s School, відбулися 19 лютого як освітня програма до виставки War Diaries, організованої нашою фундацією ХХ в Chatham House, London. Марія Прошковська та Христина Хміль провели практики з мальописами для українських дітей різного віку з української школи вихідного дня.

Як почати працювати з мальописами вдома?

Кожне заняття з дитиною можна проводити у чотири прості кроки:

1.Занурення

Разом подивіться на малюнок чи сторінку.
Запитайте: «Що ти бачиш?», «Які в тебе відчуття?».
Можна почати просто з розмальовування – це чудовий спосіб розслабитися та увійти в творчий потік.

2. Дослідження

Поставте дитині відкриті запитання:
«Що тут відбувається?»
«Що змусило тебе так подумати?»
«Що ще можна знайти?»
Це може бути просто розмова з довірою, де немає правильних і неправильних відповідей.

3.Творчість

Поставте дитині відкриті запитання:
«Що тут відбувається?»
«Що змусило тебе так подумати?»
«Що ще можна знайти?»
Це може бути просто розмова з довірою, де немає правильних і неправильних відповідей.

4.Рефлексія

Наприкінці спитайте: «Що тобі найбільше сподобалося?» або «Чим ти хочеш поділитися?».
Якщо дитина мовчить – це теж нормально, важлива сама присутність і ваша підтримка.

Що можна зробити ще?
Щирі розмови
Уявіть, як цікаво, коли дитина запитує про щось важливе, а відповіді отримує від різних поколінь своєї сім’ї. Бабуся, дідусь чи батьки діляться досвідом, а дитина вчиться бачити життя ширше й глибше. 
Прогулянки-дослідження
Особливо цінно, якщо під час прогулянки ви будете шукати символи свободи й порівнювати їх між собою.
Спільна творчість
Надзвичайно корисно, коли сім’я створює щось разом: малює, складає історії чи вигадує власні символи свободи. Це стає спільною пригодою й джерелом нових сенсів.
Філософські питання
А ще варто час від часу ставити собі й дитині глибинні запитання: «Що таке свобода для мене?», «Що означає бути українцем у сучасному світі?» — відповідей може бути багато, і кожна з них відкриє новий вимір розмови.
Якщо прагнете навчитися глибше працювати з Мальописами, запрошуємо ознайомитись.
Для викладачів

Оберіть, хто ви — родина, викладач чи партнер, щоб отримати матеріали, які допоможуть підтримувати дітей, працювати з ними або долучатися до проєкту.

Тут ви знайдете все необхідне, щоб користуватися ресурсами
Freedom Diaries на повну.

Тут ви знайдете все необхідне,
Тут ви знайдете все необхідне,
Отримати
Тут ви знайдете все необхідне,
Тут ви знайдете все необхідне,
Отримати
Що люди кажуть
“Моя донька так захопилася творчими завданнями з Freedom Diaries! Вона відкрила для себе нові способи виражати думки і емоції, а ще відчула справжній зв’язок з українською культурою навіть за кордоном.”
Оксана, мама
“Матеріали проєкту дуже зручні для роботи з дітьми українських шкіл за кордоном. Вони допомагають не тільки розвивати креативність, а й формують критичне мислення та емпатію.”
Олена, Викладач
“Freedom Diaries — це унікальна комбінація мистецтва та психологічної підтримки. Діти через малювання та історії мають можливість розібратися у власних почуттях і відчути себе частиною спільноти.”
Психолог / фахівець:

Питання і відповіді

  1. Як отримати мальописи?

    Ви можете завантажити PDF для друку та видрукувати Мальописи у зручному для вас форматі.

  2. Чи можна працювати з мальописом удома самостійно?

    Так. Наші матеріали містять розмальовки, рекомендації психолога, сценарії арттерапевтичних практик і відео з рекомендаціями від мисткині. Вам не потрібно бути педагогом — запропонуйте дитині помалювати разом або почніть малювати самі, а вони доєднаються.

  3. З якого віку дітям підходить мальопис?

    Рекомендований вік — від 9 років. Але можна спробувати з молодшими, – ми підтримуємо такі адаптації і будемо вдячні за відгук про ваш досвід. І дорослі теж можуть знайти в Мальописах цінне для себе, адже обмежень немає, нам всім корисно рефлексувати від прожитого досвіду..

  4. Моя дитина не ходить до української школи або клубу в нашій країні — чи можна користуватися матеріалами вдома?

    Так, матеріали створені і для домашнього використання. Ви можете пройти їх разом вдома, а за бажанням піти глибше — скористатися методичними матеріалами для вчителів.

  5. З чого почати?

    Надрукуйте мальопис, подивіться усі супровідні відео і текстові матеріали та запропонуйте дитині спробувати разом розглянути малюнки в розмальовках. Можливо, якась сторінка або якесь питання її зачепить – з цього й можна розпочати.

  6. Як ще я можу навчитися працювати з мальописом?

    Якщо ви хочете глибше попрацювати з нашими матеріалами, рекомендуємо переглянути вкладку з інструментами для вчителів. Також запрошуємо вас на воркшопи від Алевтини Кахідзе (Музей Анни Франк) та Марією Прошковською (Лондон).

  7. Моя дитина не хоче малювати. Що робити?

    Це нормально. Не всі діти одразу готові малювати. Можна почати із запитань або просто поговорити про сторінку в зошиті. Часто діти підключаються поступово, коли бачать, що дорослий малює чи висловлює свої думки.

  8. Маю змішані почуття. Як із цим бути?

    Цілком природно, що у процесі можуть з’являтися різні, навіть протилежні емоції. Спробуйте назвати їх уголос, поділитися своїм станом із дитиною. Це навчить її, що всі почуття мають право на існування, і допоможе приймати себе.

  9. Я хочу, щоб моя дитина малювала, але вона не ходить до української школи.

    Матеріали створені і для домашнього використання. Ви можете працювати з ними самостійно вдома. Це може стати гарною традицією сімейного спілкування.

  10. Мені, як дорослому, було важко говорити на одну з тем. Що робити?

    Це абсолютно нормально. Деякі питання непрості навіть для дорослих. Дозвольте собі паузу, поділіться своїми відчуттями з дитиною, покажіть, що і дорослі теж переживають складні емоції. Якщо потрібно — поверніться до теми пізніше.

  11. Як запропонувати школі або українському клубу цей курс?

    Ви можете показати матеріали адміністрації школи чи клубу, пояснити, що вони розроблені спеціально для роботи з дітьми за кордоном і містять методичні рекомендації. Ми також відкриті до співпраці й надамо додаткову інформацію для педагогів.

  12. А як розмальовувати?

    Будь-якими доступними способами: олівцями, фарбами, фломастерами чи навіть колажем. Головне — щоб дитині було цікаво й вона могла виразити себе.

  13. Після заняття дитина почала плакати. Як реагувати?

    Не лякайтеся. Це означає, що дитина доторкнулася до важливої теми. Будьте поруч, дайте час на емоції, не відволікайте й не намагайтеся «розвеселити». Просто скажіть: «Я з тобою, це нормально». Зазвичай через кілька хвилин емоції вщухають, і можна спокійно продовжити заняття чи відпочити.