Для родин
Батькам українських дітей ми даруємо два Мальописи та детальні рекомендації, про що розмовляти з дитиною під час малювання й дослідження питань з розмальовок. Ми будемо щасливі, коли завдяки Мальописам у вас невимушено почнеться діалог з дитиною про її свободу, мрії, щастя, пам’ять, а вона відчує в собі силу мистецтва і своєї творчості.
Як підготуватися?
Перегляньте відео від мисткині Марії Прошковської, креативної директорки Freedom Diaries, яка зібрала всі частинки нашого проєкту в цілісну картину і подарувала їй гармонію.
Марія – українська мисткиня, працює на перетині перформансу, інсталяції та феміністичної критики. У своїй практиці досліджує пам’ять, травму, тілесність і гендерно зумовлені соціяльні процеси.
Роботи мисткині зберігаються у Central Saint Martins Museum & Study Collection, MAMbo, Shcherbenko Art Center та в приватних колекціях.
Вона проведе вас своїм голосом усіма матеріалами проєкту та підкаже, з чого можна почати з дітьми.
Воркшоп з Мальописами




Як почати працювати з мальописами вдома?
1.Занурення
Разом подивіться на малюнок чи сторінку. Запитайте: «Що ти бачиш?», «Які в тебе відчуття?». Можна почати просто з розмальовування – це чудовий спосіб розслабитися та увійти в творчий потік.
2. Дослідження
Поставте дитині відкриті запитання: «Що тут відбувається?» «Що змусило тебе так подумати?» «Що ще можна знайти?» Це може бути просто розмова з довірою, де немає правильних і неправильних відповідей.
3.Творчість
Поставте дитині відкриті запитання: «Що тут відбувається?» «Що змусило тебе так подумати?» «Що ще можна знайти?» Це може бути просто розмова з довірою, де немає правильних і неправильних відповідей.
4.Рефлексія
Наприкінці спитайте: «Що тобі найбільше сподобалося?» або «Чим ти хочеш поділитися?». Якщо дитина мовчить – це теж нормально, важлива сама присутність і ваша підтримка.
Оберіть, хто ви — родина, викладач чи партнер, щоб отримати матеріали, які допоможуть підтримувати дітей, працювати з ними або долучатися до проєкту.
Тут ви знайдете все необхідне, щоб користуватися ресурсами
Freedom Diaries на повну.
Питання і відповіді
-
Як отримати мальописи?
Ви можете завантажити PDF для друку та видрукувати Мальописи у зручному для вас форматі.
-
Чи можна працювати з мальописом удома самостійно?
Так. Наші матеріали містять розмальовки, рекомендації психолога, сценарії арттерапевтичних практик і відео з рекомендаціями від мисткині. Вам не потрібно бути педагогом — запропонуйте дитині помалювати разом або почніть малювати самі, а вони доєднаються.
-
З якого віку дітям підходить мальопис?
Рекомендований вік — від 9 років. Але можна спробувати з молодшими, – ми підтримуємо такі адаптації і будемо вдячні за відгук про ваш досвід. І дорослі теж можуть знайти в Мальописах цінне для себе, адже обмежень немає, нам всім корисно рефлексувати від прожитого досвіду..
-
Моя дитина не ходить до української школи або клубу в нашій країні — чи можна користуватися матеріалами вдома?
Так, матеріали створені і для домашнього використання. Ви можете пройти їх разом вдома, а за бажанням піти глибше — скористатися методичними матеріалами для вчителів.
-
З чого почати?
Надрукуйте мальопис, подивіться усі супровідні відео і текстові матеріали та запропонуйте дитині спробувати разом розглянути малюнки в розмальовках. Можливо, якась сторінка або якесь питання її зачепить – з цього й можна розпочати.
-
Як ще я можу навчитися працювати з мальописом?
Якщо ви хочете глибше попрацювати з нашими матеріалами, рекомендуємо переглянути вкладку з інструментами для вчителів. Також запрошуємо вас на воркшопи від Алевтини Кахідзе (Музей Анни Франк) та Марією Прошковською (Лондон).
-
Моя дитина не хоче малювати. Що робити?
Це нормально. Не всі діти одразу готові малювати. Можна почати із запитань або просто поговорити про сторінку в зошиті. Часто діти підключаються поступово, коли бачать, що дорослий малює чи висловлює свої думки.
-
Маю змішані почуття. Як із цим бути?
Цілком природно, що у процесі можуть з’являтися різні, навіть протилежні емоції. Спробуйте назвати їх уголос, поділитися своїм станом із дитиною. Це навчить її, що всі почуття мають право на існування, і допоможе приймати себе.
-
Я хочу, щоб моя дитина малювала, але вона не ходить до української школи.
Матеріали створені і для домашнього використання. Ви можете працювати з ними самостійно вдома. Це може стати гарною традицією сімейного спілкування.
-
Мені, як дорослому, було важко говорити на одну з тем. Що робити?
Це абсолютно нормально. Деякі питання непрості навіть для дорослих. Дозвольте собі паузу, поділіться своїми відчуттями з дитиною, покажіть, що і дорослі теж переживають складні емоції. Якщо потрібно — поверніться до теми пізніше.
-
Як запропонувати школі або українському клубу цей курс?
Ви можете показати матеріали адміністрації школи чи клубу, пояснити, що вони розроблені спеціально для роботи з дітьми за кордоном і містять методичні рекомендації. Ми також відкриті до співпраці й надамо додаткову інформацію для педагогів.
-
А як розмальовувати?
Будь-якими доступними способами: олівцями, фарбами, фломастерами чи навіть колажем. Головне — щоб дитині було цікаво й вона могла виразити себе.
-
Після заняття дитина почала плакати. Як реагувати?
Не лякайтеся. Це означає, що дитина доторкнулася до важливої теми. Будьте поруч, дайте час на емоції, не відволікайте й не намагайтеся «розвеселити». Просто скажіть: «Я з тобою, це нормально». Зазвичай через кілька хвилин емоції вщухають, і можна спокійно продовжити заняття чи відпочити.